شیردریایی
نوشته شده توسط : شبکه ما

شیردریایی پستانداری است که در دریا زندگی می کند.اما برای به دنیاآوردن بچه های خود ساحل می آید. شیرهای دریایی در اقیانوس آرام واقیانوس اطلس زندگی می کنند.آن ها روی خشکی سریع تر از انسان حرکت می کنند و در دریا هم می توانند با سرعت چهل کیلومتر در ساعت شنا میکنند خانواده شیردریایی شیردریایی نر در خشکی قلمرویی برای خودشان معین می کنند سپس سعی می کنند جانور ماده را به قلمرو خود بکشانند. شیردریایی ماده هر بار یک بچه به دنیا می آورد و تا شش ماهگی به او شیر می دهد. در این سن بچه ی شیر دریایی آن قدر بزرگ می شود که بتواند غذای خود را شکارکند

باور عموم بر این است که شیر دریایی ژاپنی با شکوه، که از نژادZalophus Japonicus است، در حال منقرض شدن است. تفاوت‌های رفتاری و برتری زیستگاه این موجود در مقایسه با شیر دریایی کالیفرنیا، تا دهه‌ی پنجاه مورد بحث دانشمندان بوده است. با این وجود، نمونه‌های خشک شده از این جانور، هم چنان، توریست‌ها را به موزه‌های مختص تاریخ طبیعی و اکوتوریسم، جذب می‌کند.

شیر دریایی ژاپنی

 

تا سال 2003، این طور قلمداد می‌شد که شیر دریایی ژاپنی ارتباطی با شیر دریایی کالیفرنیایی داشته باشد. زیست شناسان دریایی این نژاد را با عنوان Zalophus californianus japonicas طبقه بندی می‌کردند. با این حال، با توجه به اصولی که متخصصان طبقه بندی در رابطه با تفاوت‌ها و برتری‌های زیستگاه، تفاوت در ساختار شناسی،DNA، و الگوهای رفتاری انجام دادند، طبقه بندی مجدد اجتناب نا پذیر بود، و در نهایت با عنوان wollebaeki، به عنوان زیر گونه‌ای از نوع ژاپنی و کالیفرنیایی دسته بندی شد. شیر دریایی ژاپنی در مناطق ساحلی مجمع الجزایر ژاپن، در حد واصل دریای ژاپن و مجمع الجزایر کره، زندگی می‌کند. این شیر دریایی اساساً در هر دو سمت اقیانوس آرام ساکن است، و از جزایر کوریل تا جنوب شبه جزیره‌ی کامچاتکا دیده شده است.





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: