ده ناو هواپیمابر برتر دنیا
نوشته شده توسط : شبکه ما

ده ناو هواپیمابر برتر دنیا

در مطالب پیشین با ده ناو هواپیمابر برتر دنیا و ده تانک قدرتمند دنیا آشنا شدیم و امروز می‌خواهیم بدانیم که بهترین ناو هواپیما بر جهان کدام است و چرا؟ ۱۰ ناو هواپیمابری که در اینجا انتخاب شده‌اند بر اساس امتیازاتی چون اندازه، میزان قدرت حمل بار و سلاح‌های دفاعی و تهاجمی دسته‌بندی شده‌اند. این لیست شامل ناو‌های هواپیمابر نیز می‌شود که در حال حاضر در مرحله ی ساخت قرار داشته و تا چند سال آینده به خدمت گرفته نخواهند شد.

 

ده ناو هواپیمابر برتر دنیا

۱- ناو هواپیمابر مدل فورد کلاس (ایالات متحده)

 

ناو هواپیمابر مدل فورد کلاس (ایالات متحده)

 

میزان قدرت حمل بار: ۱۰۰۰۰۰ تن

 

طول: ۳۳۵ متر

 

قابلیت حمل هواپیما: ۸۵ هواپیما

 

مدل فورد کلاس جانشینی برای ناوهای هواپیما بر نیمیتز کلاس است. انتظار می‌رود اولین تولید این مدل در سال ۲۰۱۵ در نیروی دریایی آمریکا بکار گرفته شود. همچنین انتظار می‌رود که تعداد ۹ یا ۱۰ عدد از این ناوها به زودی ساخته شود که می‌توان گفت بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ناو جنگی تاریخ خواهد بود. این ناوها جایگزین مدل نیمیتز و در حقیقت مدل ارتقاء یافته نیمیتز کلاس می‌باشد. مدل فورد نقطه اتکای قدرت نیروی دریایی ایلات متحده در قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

 

 

طراحی اسکلت فورد شبیه به نیمیتز کلاس است با این تفاوت که ناوهای هواپیمابر جدید دارای بدنه‌ای کوچک‌تر، بازطراحی شده و پل‌های فرماندهی مخفی بیشتری هستند. این مدل جدید از همان قدرت حمل بار قبلی برخوردار بوده با این تفاوت که مجهز به سیستم‌های موثر‌تر و خودکارتر می‌باشد. هر کدام از این کشتی‌ها توانایی حمل ۸۵ هواپیما با بال ثابت، هواپیمای V/STOL، هلیکوپتر و یا وسایل هوایی دیگر را دارا هستند. ایالات متحده می‌تواند با استفاده از این ناو‌های هواپیما بر هم چنان صاحب عنوان بی‌رقیب‌ترین نیروی دریایی دنیا در قرن ۲۱ باشد. سلاح‌های دفاعی مدل فورد شامل دو پرتاب کننده با ۱۶ موشک دریایی “اسپارو” بوده که در مقابل حملات موشک‌های ضد ناو با قابلیت مانور پذیری و سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم چنین ۲ پرتاب کننده موشک که در مقابل موشک‌های ضد ناو به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر آن ۴ اسلحه ۲۰ میلیمتری نیز در آن تعبیه گردیده است.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: