پشمالوترین گوسفند جهان
نوشته شده توسط : شبکه ما

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، اکنون رکورد پشمالوترین گوسفند جهان به «شرک» در نیوزیلند اختصاص دارد که 27 کیلوگرم پشم تولید کرده و در سال 2004 میلادی این رکورد را از آن خود کرد.

ایسنا: دو دامدار استرالیایی ادعا کردند که پشمالوترین گوسفند جهان را پرورش داده‌اند و گوسفند آنها «شاوون» می‌تواند امسال صاحب این رکورد شود.

این دو دامدار با نگهداری این گوسفند برای مدت شش سال دور از چشم کارگرانِ پشم‌چینی توانستند پشمالوترین گوسفند جهان را پرورش دهند. پشم‌های شاوون حدود 20 کیلوگرم وزن دارد و حجم آن به حدی رسیده که چشم‌هایش را پوشانده است.

 

این دو دامدار گفتند: تاکنون گوسفندی با این وزن پرورش نداده بودیم. همچنین توانستیم بدون اینکه این حیوان بر اثر گرما از بین برود جان آن را حفظ کنیم.

 

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، اکنون رکورد پشمالوترین گوسفند جهان به «شرک» در نیوزیلند اختصاص دارد که 27 کیلوگرم پشم تولید کرده و در سال 2004 میلادی این رکورد را از آن خود کرد.

گوسفند پستانداری است از راسته سم داران از دسته جفت‌سم‌سانان، از گروه نشخوارکنندگان و از خانواده گاوسانان (تهی‌شاخان). این حیوان را جهت استفاده از پشم، شیر و گوشتش اهلی کرده، به صورت گله‌های بزرگ نگهداری می‌کنند. برخی نژادهای گوسفند نر دارای شاخ مورب و حلقوی و پیچ دار می‌باشند و در این صورت به نام قوچ یا راک نامیده می‌شوند؛ ولی گوسفند ماده متعلق به هر نژادی که باشد، به طور عام به نام میش خوانده می‌شود.

 

منشأ مرینوس کشور اسپانیا می‌باشد. سه نوع مرینوس به نامهای ،Aو C وجود دارد. نوع A و B دارای پوست چین دار می‌باشند که نوعA پوست چین دار تری نسبت به B دارد. مرینوس با پوست چین دار به مرینوس آمریکایی شناخته می‌شود. مرینوس نوع C را مرینوس دلاین (Delaine merino) می‌نامند که چین پوست آن خیلی کم می‌باشد. پشم مرینوس دلاین سفید بوده، رشد آن در حدود ۴/۶ تا ۶/۷ سانتی‌متر در سال می‌باشد. قوچ‌های مرینوس شاخدار و میش‌های آن بدون شاخ می‌باشند. مرینوس از نظر اندازه متوسط بوده، بدنی لاغر دارد. مرینوس دلاین از مرینوس معمولی بزرگتر است. مرینوس دارای غریزه قوی زندگی گله‌ای بوده، دارای توانایی چرا در مراتع فقیر است.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: