ناو جنگی زوالت
نوشته شده توسط : شبکه ما

یروی دریایی ایالات متحده امروز نسل جدیدی از ناوهای خود را به ناوگان دریایی خود اضافه کرد. این ناو که از نظر ظاهری تفاوت عمده‌ای با سایر هم‌نوعان خود دارد، USS Zumwalt نام گرفته است. ساخت و تجهیز این ناو جنگی هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد دلار روی دست نیروی دریایی آمریکا گذاشته است. این ناو به همراه تجهیزات فوق مدرنی عرضه شده است که نمونه‌ای از نسل بعدی ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا است.

 

ناو جنگی زوالت که ساخت جنرال‌داینامیرکز است، از این پس لقب بزرگ‌ترین ناو جنگی ناوگان ایالات متحده را به خود اختصاص داده و جای ناوهای Spruance را خواهد گرفت که به دلیل قدمت از خدمت نیروی دریایی کنار گذاشته شده بودند. زوم‌والت از فناوری لازم برای ره‌گیری زیردریایی‌ها، فائق آمدن بر میدان‌های مین، غلبه بر حملات ساحلی و مقابله با موشک‌های شلیک‌شده در ارتفاع پایین را دارد. یکی از ویژگی‌های این ناو قابلیت رادارگریزی است. از تسلیحات مورد استفاده در این ناو می‌توان به توپ و همچنین به یک ریل‌گان اشاره کرد. ریل‌گان سلاح جدیدی است که ساختار متفاوتی با اسلحه‌های سنتی دارد. در ریل‌گان به جای استفاده از مواد شیمیایی برای پرتاپ توپ، از نیروهای مغاطیسی استفاده می‌شود. این فناوری بسیار نو بوده و در حال آزمایش است.

از منظر فناوری‌های نوین، این ناو جنگی زوالت بسیار مجهز است. سیستم مورد استفاده در این ناو جنگی Total Ship Computing Enviromont نام دارد که در سال‌های آتی در تمامی ناوگان نیروی دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سیستم تمامی سیستم ناوبری از جمله رادارها و همچنین تسلیحات بصورت خودکار کنترل خواهد شد.

 

همچون تمامی ناوهای جنگی این ناو جنگی زوالت نیز از یک مرکز فرماندهی برخوردار است که با ابزارهای بسیار قدرتمند ارتباطی و فرماندهی تجهیز شده است. شبکه‌ی ارتباطی امن موجود در این کشتی امکان کنترل تمامی سیستم‌ها را از هر جایی در کشتی برای فرمانده ممکن می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: