هنرنمایی با سوخو روسی
نوشته شده توسط : شبکه ما

سوخو، (به روسی: Сухой) شرکت هوافضای روسی است، که در سال ۱۹۳۹ توسط پاول سوخو بنیان گذاشته شد.

کلیپ جالب از هنرنمایی با سوخو روسی توسط خلبان ماهر برای تماشای ویدئوی هنرنمایی با سوخو روسی روی تصویر زیر کلیک کنید.

این شرکت در زمینه ساخت هواپیماهای جنگنده تخصص دارد. در زبان روسی عبارت Су و در انگلیسی عبارت Suبرای نام‌گذاری هواپیماهای جنگنده سوخو بکار می‌رود.

 

شرکت سوخو بزرگترین تشکیلات هواپیماسازی روسیه است. این شرکت مالکیت سهام‌های تمامی شرکت‌هایی را که برای هواپیمای سوخو قطعه تولید می‌کنند، در اختیار دارد و به همین علت بر چرخهٔ تولید، از طراحی گرفته تا ساخت و کنترل کیفیت، نظارت کامل ایفا می‌کند.

 

هواپیماهای سوخو نه تنها خط مقدم نیروی هوایی روسیه را تشکیل می‌دهند، بلکه بخش عمده‌ای از نیروی هوایی کشورهای دیگری مانند هند، ایران، آلمان، چین و مصر نیز هستند.

 

شرکت سوخو پیشتر با نام «دفتر طراحی شماره ۵۱» یا به زبان روسی به «او کا ب-۵۱ (ОКБ-۵۱)» نامیده می‌شده است.

در ژوئن سال ۲۰۰۷، شرکت سوخو ورود خود را به بازار هواپیماهای مسافربری اعلام کرد. نخستین هواپیمای مسافری طراحی شده توسط سوخو سوپرجت-۱۰۰ نام دارد. این هواپیما با ظرفیت ۹۰ تا ۱۱۰ مسافر، دارای بردی برابر ۴۵۰۰ کیلومتر است. یک شرکت هواپیمایی ایتالیایی با سفارش ۱۰ فروند، و خطوط هوایی داخلی روسیه با سفارش ۵۰ فروند، آغاز خوبی را برای سوپرجت-۱۰۰ رقم زدند.[۱]

در اوت سال ۲۰۰۶، شرکت سوخو به همراه شرکت دولتی صادرات ابزار دفاعی روسیه مورد تحریم دولت آمریکا قرار گرفتند. شرکت سوخو با نیروی هوایی ایران برای مدرنیزه کردن ۳۰ فروند هواپیمای سوخو-۲۴ قراردادی منعقد کرده بود. دولت آمریکا علت این تحریم را نقض قانون عدم گسترش تسلیحات کشتار جمعی در مورد ایران (مصوب سال ۲۰۰۰ در مجلس نمایندگان آمریکا) ذکر کرد، به این بهانه که هواپیمای سوخو-۲۴ بالقوه قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارا است. وزارت امور خارجه روسیه در این زمینه اظهار داشت که تمامی فعالیت‌های نظامی بین ایران و روسیه منطبق بر قوانین روسیه و قوانین بین‌المللی است، و دولت آمریکا را متهم کرد که سعی دارد کشورهای دیگر را وادار به پیروی از قوانین داخلی خود کند

 

خلبانی که با هنرنمایی با سوخو روسی مهارت بالای خود را در هدایت این جت به معرض نمایش قرار داد .





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: