تانک چلنجر ۲
نوشته شده توسط : شبکه ما

تانک چلنجر ۲ یک سرمایه گذاری خصوصی و بدون حمایت دولت دراوائل دهه ۱۹۸۰ توسط شرکت سازنده بود و بر اساس چلنجر ۱ توسعه یافت تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۸۶ با درخواست ارتش انگلستان برای یک تانک نسل جدید برای جایگزینی چلنجر ۱ رسما تانک چلنجر ۲ نامید شد و وارد مراحل توسعه پیشرفته شد.بین سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ اولویت های و ویژگی های طرح جدید ارزیابی شد و مشخص شد و بعد از یک رقابت بین ابرامز ام۱ ای ۱و لئوپارد۲ ای ۵ در نهایت وزرات دفاع انگلستان در سال ۱۹۹۳ خواهان دریافت چلنجر ۲ شد و سفارش مورد نظر داده شد و بین سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ تحویل ارتش انگلستان شد.

عملکرد تانک چلنجر 2

چلنچر ۲ تانکی است بر اساس چلنجر ۱ که در تمام زمینه ها ارتقا چشمگیری داشته است.تانک دارای چهار خدمه شامل فرمانده نشسته در عقب برجک سمت راست که با کمک یک سامانه دید حرارتی پانورماتیک ساژم وی اس ۵۸۰ با چرخش دید ۳۶۰ درجه و پوشش ۳۵ درجه رو به بالا و ۳۵ درجه رو به پایین به بیرون دید کامل دارد ، این سامانه به فرمانده چلنچر امکان اجازه کسب و درگیر با هر هدفی را بدون نیاز به سایت توپچی را میدهد. این سامان دید پانورماتیک دارای مسافت یاب لیزری مستقل است و دارای سامانه تعقیب خودکار هدف است و خود به صورت خودکار دست به تعقیب خودکار هدف میزند.

 

ca04

 

توپچی کمی جلوتر از فرمانده قرار دارد که ان نیز یک سایت هدفگیری دید حرارتی برای نشان گیری توپ در اختیار دارد شامل یک مسافت یاب لیزری با برد ۱۰ کیلومتر است.توپچی می تواند بین ۴ تا ۱۱ ایکس سایت هدفگیری خود را زوم کند و سایت توپچی نیز دارای سامانه تعقیب خودکار هدف است . برد اتش این سایت در روز به صورت موثر ۳۵۰۰ متر است اگرچه تا ۵۰۰۰ متر نیز توان اتش وجود دارد و میتواند در شب تا ۲۵۰۰ نیز دست به اتش به طرف هدف بزند. تانک دارای دو رایانه ۳۲ بیتی برای هدفگیری است و از یک رایانه دیجیتال کنترل اتش و سنسور باد با توان محاسبه دقیق زاویه لوله توپ برای اتش به هدف برخورد دار است. تانک میتواند در حالت متحرک و ثابت به طرف اهداف متحرک و ثابت اتش کند .





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: