تانک تی ۸۴
نوشته شده توسط : شبکه ما

تانک تی ۸۴ به عنوان اولین تانک بومی اکراین بعد از استقلال در شوروی در خارکوف طراحی شد. اکرایین در زمان شوروی محل تولید پیشرفته ترین تانکهای شوروی یعنی تی ۶۴ و تی ۸۰ بود. تی ۸۰ خود فرزند تی ۶۴ به حساب می امد که در اواخر دهه ۱۹۸۰ دست کم از نظر زره در نوع خود بی نظیر بود. تی ۸۰ اولین تانک روسها با موتور توربین گازی و البته اخرین ان بود(دست کم تا کنون) ولی به دلیل هزینه بالا عملیاتی این نوع موتور ، شوروی دست به توسعه نسخه جدید با نام تی ۸۰ یو دی زد.

یو دی نسخه ای از نسخه مشهور تی ۸۰ یو بود ولی دارای موتور دیزل ۱۰۰۰ اسب بخاری بود . بعد از فروپاشی شوروی اکرایین تلاش در تولید این تانک کرد و در سال ۱۹۹۶ پاکستان ۳۲۰ عراده تی ۸۰ یو دی را به اکرایین سفارش داد ولی مشکلات زیاد در تهیه قطعات این تانک از روسیه برای تولید و همچنین شکایت روسها مبنی بر اینکه تی ۸۰ تانک روسی است و اکرایین حق تولید ان را ندارد ، باعث شد تا اکرایین به دنبال تولید یک نسخه بومی برود (برای اشنایی با تی ۸۰ اینجا را کلیک کنید)

 

تانک تی ۸۴ در واقع یک تی ۸۰ اکرایین است و شباهت بسیار به پدرش یعنی تی ۸۰ یو دی دارد ولی تفاوت های ان نیز اشکار است .

 

تی 80 یو دی

تی ۸۰ یو دی

 

تانک تی ۸۴ تانکی است با وزن ۴۶ تن و سه نفر خدمه که شامل راننده ، توپچی و فرمانده می باشد .

 

 

راننده در جلوی تانک قرار دارد و توپچی و فرمانده مانند تمامی تانک های روسی در برجک قرار داشته و توپ در بین انها قرار گرفته است. توپچی در سمت چپ و فرمانده در سمت راست مینشیند . فرمانده دارای یک پیرسکوپ دید TKN-5 می باشد که توان درشت نمایی ۷٫۶ درجه در روز و ۵٫۸ در شب را دارد و دارای سامانه دید حرارتی نسل دوم است و از یک مسافت یاب لیزری برای کشف مسافت به صورت مستقل برای فرمانده بهره می برد و توان پوشش ۳۶۰ درجه به شکل پانورماتیک را دارد که در بالای دریچه فرمانده وصل است. فرمانده با کمک این سامانه می تواند از درون تانک دست به اتش مسلسل ۱۲٫۷ م م بزند





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: