بورک سیب زمینی
نوشته شده توسط : شبکه ما
مواد لازم بورک سیب زمینی :
خمیر یوفکا9595 : به تعداد لازم
سیب زمینی : 2 عدد بزرگ
کره : 100 گرم
شیر : نصف لیوان
نمک : به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
کنجد : یک قاشق سوپ خوری
روش تهیه  بورک سیب زمینی:
1 سیب زمینی ها را می پزیم . ( برای پختن سیب زمینی میتوان آنها را با پوست داخل آب جوشاند یا اگر وقت ندارید می توانید سیب زمینی را پوست کرده و قطعه قطعه کنید و در آب بجوشانید . ولی اگر زمان کافی در اختیار دارید برای داشتن یک سیب زمینی مغز پخت آن را به مدت 45 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گراد درون فر بگذارید . بدین صورت که دور سیب زمینی را با فویل بپوشانید و روی فویل را چند سوراخ کنید ).
بورک پوره سیب زمینی اول
 
2 سیب زمینی ها را رنده کرده و نیمی از کره ذوب شده را با آن مخلوط می کنیم . سپس شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد( پوره نباید زیاد شل باشد ) . در آخر نمک و فلفل را اضافه می کنیم .
  بورک پوره سیب زمینی دوم
 
3 خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود  . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) . 
4  یک ورق از یوفکا را پهن کرده و سطح آن را با قلم مو به کره ذوب شده آغشته می کنیم تا سطح خمیر مرطوب شود .سپس خمیر را به شش قسمت تقسیم می کنیم ( یک برش افقی  و دو برش عمودی )




:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: